--===MARI BERBAGI===--

Tafsir Mimpi P, Q, & R


Paderi
Jika anda bermimpi melihat Paderi (guru agama/pemuka agama) membaca kitab, bermakna akan selamat dan bahagia.

Pagar
Jika anda bermimpi melihat pagar dirumah dikala berjalan, bertanda apa yang dilakuan akan segera terhalangi..

Padi
Jika anda bermimpi melihat padi tumbuh diatas rumah bertanda akan naik pangkat.

Pagut
Jika anda bermimpi dipagut atau digigit ular, bermakna akan segera tiba masa jodohnya dan bila anda sudah menikah akan ada celaan yang datang pada anda.

Pahit
Jika anda bermimpi memakan atau minum yang pahit-pahit, bermakna hidup cinta anda akan terpelihara.

Payung
Jika anda bermimpi memakai atau melihat payung, bermakna semua teman-teman anda akan datang menolong kepada anda. Jika mimpi dapat payung dari orang tua, bersirat akan dapat pekerjaan.

Pakaian
Jika anda bermimpi membuka pakaian, bermakna kehilangan uang, mimpi memakai pakaian tentara, bersirat kematian dilingkungan keluarga atau setidak-tidaknya kecelakaan. Mimpi berpakaian yang berkancing kilap,
bertafsir akan ditimpa malapetaka dan mimpi pakaian terkena tinta bermakna akan dicela orang. Mimpi memakai pakaian kumal bermakna akan mendapat karunia. Bermimpi mebeli pakaian, bermakna apa yang dicita-citakan akan tercapai. Mimpi mengenakan pakaian indah, bermakna akan mendapat kerugian besar. Mimpi melepas pakaian (Polos) bermakna anda akan sembuh dari sakit.Mimpi menjahit pakaian sendiri, bermakna akan mendapat kawan baru.

Paku
Jika anda bermimpi melihat paku atau menerima, bertanda akan dapat warisan dari orang tua.

Panah
Jika anda bermimpi melihat orang memanah atau anda sendiri yang memanah, bertanda anda akan menerima khabar baik, dan mimpi melihat panah terbang diudara bersirat anda akan disakiti oleh teman-teman.

Panas
Jika anda bermimpi kepanasan, bermakna agar rencana anda yang harus dikerjakan sebaiknya dituunda atau dibatalkan dulu.

Panjat
Jika anda bermimpi memanjat keatas loteng atau aaatap rum, bermakna keberuntungan, memanjat pohon kelapa atu gunung hingga sampai puncaknya, bertafsir kebaikan dalam kehidupan.

Pangkat
Jika anda bermimpi didatangi orang yang berpangkat bermakna akan tiba rezeki baik.

Panggung
Jika anda bermimpi naik panggung sandiwara, bertanda ada kesusahan dan kemelaratan akan berganti dengan kesenangan..

Panggil
Jika anda bermimpi dipanggil seseorang, bermakna dapat pangkat atau derajat.

Pantai
Jika anda bermimpi mandi-mandi dipantai bermakna anda akan menerima percintaan yang harmonis. Sedangkan mimpi berjalan-jalan di pantai bersirat kebahagiaan yang baru dicapai akan ada yang kerikhtiar (berusaha) menghalanginya.

Pasar
Jika anda bermimpi berjalan-jalan dipasar, bertanda akan ada atau datang penggoda atas diri anda. Mimpi akan membeli barang dipasar, bertanda akan tiba masanya anda akan naik pangkat dan keuangan anda
akan terpelihara. Dan mimpi suami isteri sama-sama belanja dipasar, bermakna akan tiba kesenangan dan ketenangan rumah tangga. Seandainya anda yang berada di dalam pasar, bertanda keberuntungan.

Pawai
Jika anda bermimpi melihaat pawai atau barisan, bermakna jika anda akan melakukan suatu pekerjaan tertentu akan dikerjakan dengan sedikit waktu dan berhasil.

Patung
Jika anda bermimpi melihat patung, bermakna segala sesuatu yang anda lakukan harus dikerjakan dengan segiat-giatnya yang pada akhirnya akan membawa kebaikan yang anda cita-citakan.

Padang
Jika anda bermimpi memakai uniform dan memegang senjata, bermakna akan mendapat rezeki baik.

Pelayan
Jika anda bermimpi sedang dilayani seorang pelayan restoran, bertanda pekerjaan anda setiap akan bertambah laris dalam setiap harinya. Sedangkan anda sendiri yang sebagai pelayan, bermakna anda akan memperoleh ketabahan hati yang penuh terhadap sang majikan (orang yang memperkerjakan) .

Pekarangan/halaman
Jika anda bermimpi mandi disebuah sumur didalam pekarangan rumah yang nampak baik, bermakna akan mendapat sakit yang hebat.

Pena
Jika anda bermimpi pena atau fulpen, bermakna kegembiraan yang luar biasa diwaktu pakansi/libur. Dan jika mimpi diberi pena, bersirat kepandaian akan bertambah.

Penjara
Jika anda bermimpi didalam penjara, bermakna Kehidupan anda akan lebih sempurna anda akan dipuji orang dan dihormati atau anda akan mendapat uang.

Penyakit
Jika anda bermimpi diserang penyakit atau sakit, bermakna suatu tanda anda harus banyak berikhtiar menjaga diri. Jika mimpi ditimpa sakit campak bersirat akan mendapat rezeki murah..

Perang
Jika anda bermimpi melihat kalah perang, bertanda kurang baik, mimpi menang perang bertanda akan beruntung. Mimpi ikut perang sabil bermakna akan geger sampai sampai mendapat perkara besar. Dan jika mimpi akan pergi kemedan perang, bermakna akan ada orang dekat yang akan mencari jalan untuk mencelakakan anda.

Perhiasan
Jika anda bermimpi mendapat perhiasan emas, intan dan perhiasan lain sebagainya, bermakna akan mendapat pembantu yang istimewa. Mimpi perhiasan jatuh kedalam sumur, bertanda akan ada kejadian yang tiba-tiba. Bermimpi mengenakan perhiasan bermakna anda akan merasa bangga dan bahagia dengan apa yang telah dimiliki sekarang.

Periyayi
Jika mimpi memakai pakaian periyayi, bermakna akan dapat rezeki.

Pengantin
Jika anda bermimpi jadi pengantin, bermakna tidak baik anda akan sakit keras atau dapat kecelakaan yang dapat menghentikan anda.

Penghulu
Jika anda bermimpi melihat penghulu, bermakna akan mendapat kesusahan.

Perak
Jika anda bermimpi melihat perak terkumpul, bermakna suatu keuntungan besar akan tiba dalam perdaganan (usaha).

Perahu
Jika anda bermimpi melihat perahu ada air, bermakna akan menerima uang. Mimpi berpesta didalam perahu, bermakna akan ada tamu yang datang dengan tiba-tiba. Mimpi naik perahu lalu seolah-olah terbang, bermakna akan dapat derajat yang lebih tinggi atau untung kejenjang yang lebih besar. Mimpi perahu pecah dikala dinaiki, bersirat akan ada kerugian didalam perjalanan.

Perempatan
Jika anda bermimpi sedang berjalan diperempatan jalan, bermakna anda
akan menerima pujian orang.

Perabot rumah
Jika anda bermimpi membeli perabot rumah bermakna akan segera menikah. Dan bila anda sudah menikah, bermakna akan ada perubahan hidup yang lebih baik lagi. Mimpi melihat orang membawa perabotan rumah dijalan, bermakna anda akan selalu kesukaran.

Permadani
Jika anda bermimpi sedang menyapu permadani atau membersihkannya, bermakna akan tiba kebahagiaan keluarga atau anak isteri anda.

Perempuan
Jika anda bermimpi bertemu dengan perempuan (sebaliknya) , bermakna akan dapat isteri baru (Karena sebab yang benar).

Perkawinan
Jika anda bermimpi berada dalam satu perkawinan atau anda mengiringi pengantin, bermakna sahabat anda tidak akan terlepas dalam pergaulan sehari-hari ia juga akan memberi pertolongan kepada anda. Dan jika anda sendiri yang mimpi kawin, bersirat keberuntungan akan tiba.

Pesta
Jika anda bermimpi berpesta didalam perahu, bermakna akan ada tamu yang datang dengan tiba-tiba. Mimpi berpesta di dalam rumah, bermakna ada keberuntungan yang suatu saat menjadi suatu kesusahan.

Pesantren
Jika anda bermimpi berkunjung atau belajar disalah satu pesanteren, bertanda akan ada karunia berupa pengetahuan yang segera anda amalkan (laksanakan) .

Peta
Jika anda bermimpi sedang melihat atau meneliti sebuah peta, bertanda akan merencanakan perjalanan yang jauh.

Petani
Jika anda bermimpi sebagai petani, bermakna kesusahan akan terjadi walaupun ada kesenangan tetapi nilainya hanya cukup. Jika mimpi bercakap-cakap dengan seorang petani, bermakna anda akan mampu untuk menolong seseorang yang berada dalam kesulitan.

Peti
Jika anda bermimpi menaruh barang-barang dalam peti, bertanda akan pindah ketempat lain, mimpi membuka peti, bersirat akan menetap ditempat anda berdiam sekarang. Mimpi melihat peti mati, bermakna akan mendapat berkah. Mimpi peti mati sedang digotong, bermakna akan datang keberuntungan setelah sekian lama hidup susah. Mimpi mebuka peti mati dan bercakap-cakap dengan jenazah didalamnya, bermakna akan datang kesengsaraan/ kesusahan.

Petir
Jika anda bermimpi disambar petir, bermakna akan mendapat keuntungan besar.

Piano
Jika anda bermimpi melihat piano, bertanda cita-cita anda akan sulit tercapai. Dan jika mimpi main piano, bersirat anda akan berhasil dengan cita-cita anda sebagai ahli seni.

Pingsan
Jika anda bermimpi melihat wanita pingsan, bertanda akan datang jodoh anda, sedangkan mimpi anda yang pingsan, bersiratan segala cita-cita anda yang begitu melangit akan terbentur oleh halangan yang hebat.

Pindah
Jika anda bermimpi pindah kerumah yang buruk, bertanda akan dapatkan kawan dengan isteri yang baik.

Pintu
Jika anda bermimpi pintu rumah anda dibuat besar dan tinggi, bermakna anda akan berhasil dalam pencaharian. Mimpi melihat pintu sorga terbuka, bertanda akan ada pertolongan dari orang berpangkat. Mimpi
pintu rumah anda sendiri yang terbuka bermakna anda akan kalah baik berkelahi atau bertengkar. Mimpi melihat pintu rumah ditutup, bermakna akan mendapat kesusahan, mimpi pintu rumah tinggi lebar.

Pisau
Jika anda bermimpi pisau melukai diri anda, bertanda keberuntungan dengan mendapat kepercayaan yang sulit lepas. Mimpi menemukan pisau orang lain, bermakna segala yang menjadi renungan selama ini akan tercapai. Dan jika mimpi pisau yang dipegang jatuh kebawah, bertanda akan rugi. Bila mimpi seorang perempuan membawa pisau bertafsir akan mendapatkan anak. Mimpi membawa pisau bermakna akan mendapat apa yang didamba. Mimpi membeli pisau bermakna akan memperoleh pengetahuan. Mimpi mengasah pisau akan mendapat keuntungan.

Piknik
Jika anda bermimpi piknik kesuatu kota yang ramai, bermakna akan mendapat kesenangan. Mimpi piknik pergi ke gunung atau ke hutan bermakna anda akan mendapatkan suatu peristiwa yang membuat anda prihatin.

Pohon
Jika anda bermimpi diatas rumah tumbuh pohon cemara, bermakna panjang umur. Mimpi duduk dibawah pohon, bertanda akan ditolong oleh orang besar. Mimpi memanjat pohon bersirat akan beruntung. Kalau tiba-tiba
patah, bertamsil akan berduka cita. Mimpi melihat pohon lebat rindang tapi tiba-tiba terbakar, bertanda baik sekali. Duduk dibawah pohon kelapa tinggi bermakna akan mempunyai cita-cita yang berguna sekali bagi masyarakat. Dan mimpi melihat pohon yang berduri, bertanda ada teman anda yang dengki terhadap kemajuan yang telah anda dapatkan. Mimpi melihat pohon besar, bermakna mendapat kedudukan. Mimpi berjalan dibawah pohon rindang bermakna akan mendapatkan kesuksesan. Mimpi menanam pohon bermakna, segala usaha anda akan mendapat kemajuan.

Polisi
Jika anda bermimpi melihat polisi, bertanda pekerjaan anda sehari-hari tetap terjamin. Mimpi melihat polisi dalam jumlah banyak, bermakna akan terjadi perselisihan dalam keluarga.

Pondok
Jika anda bermimpi tidur disebuah pondok, bertanda akan mendapat
sesuatu kesenangan yang tak terduga-duga.

Potlot
Jika anda bermimpi melihat atau mendapat potlot, bermakna akan memperoleh uang dari hasil kebaikan masa lalu.

Presiden
Jika anda bermimpi melihat atau bertemu dengan Presiden, bermakna akan ada kehormatan yang akan anda terima dari lingkungan pergaulan anda.

Putih
Jika anda bermimpi melihat warna putih, bermakna rezeki segera menghampiri anda.

Pusara
Jika anda bermimpi melihat atau berkunjung kepusara dari salah satru keluarga anda yang telah meninggal dunia, bermakna akan anda akan mendapat keuntungan dan umur panjang.


Qur'an (Al')
Jika anda bermimpi melihat Al Qur'an, menandakan ada rahmat dari Tuhan yang besar untuk anda, dan mimpi Al Qur'an turun dari langit masuk kekepala anda dengan bentuk kertas yang panjang dan tiada putus bersirat anda memiliki banyak peluang untuk masuk kedunia yang anda inginkan hidup anda penuh dengan pilihan, semoga anda dapat pilihan yang benar, dan jauhi segala larangan Tuhan karna anda akan selalu dicoba dengan kemaksiatan entah itu datangnya dari kesusahan, atau kesenangan dunia. Dan bila anda lolos dari segala cobaan maka segala yang anda ucapkan akan dikabulkan oleh Yang Maha Kuasa. (hati-hati menyumpahi orang lain, karena ucapan anda cepat didengar Tuhan).

Radio
Jika anda bermimpi mendengar suara radio, bermakna posisi kerja anda dibidang kesenian akan bertambah. Anda mimpi membeli radio akan dapatkan kemajuan dari pihak keluarga dan kenalan anda.

Raja/Ratu
Jika anda bermimpi diberi hadiah oleh seorang raja, bermakna perkawinan anda akan berlangsung baik, Mimpi melihat raja bertafsir kedudukan yang lebih tinggi akan datang untuk anda.

Rambat
Jika anda bermimpi melihat pohon kecil merambat pada pohon besar, bermakna akan mendapat pertolongan.

Rambut
Jika anda bermimpi rambut beruban, bermakna panjang umur. Mimpi rambut jatuh putus dan rontok, bersuratan akan sedih dan membuat anda susah. Mimpi rambut panjang, bertafsir akan gembira jiga panjang umur dan mimpi rambut menutup mata, bermakna akan dicela orang. Mimpi melihat rambut palsu, bermakna anda akan dikhianati teman baik.

Rampok
Jika anda bermimpi diraampok bermakna anda akan menemukan rezeki halal. Mimpi melihat perampok masuk rumah, bermakna akan mendapatkan rezeki yang tak terduga.

Ranjang
Jika anda bermimpi membeli ranjang, bertanda akan datang tamu. Mimpi melihat atau memperbaiki ranjang dan atau dirobah, bermakna akan pindah rumah. Mimpi tidur diatas ranjang, bermakna, segala yang anda kerjakan tidak akan mendapat hasil memuaskan.

Rantai
Jika anda bermimpi dirantai orang bermakna akan ada kesusahan yang tiba-tiba datang atau Akan mendapatkan kesulitan. Jika bermimpi memakai rantai besi, bermakna akan dirugikan lahir batin.

Renang

Jika anda bermimpi sedang berenang dilautan besar, bertamsil akan ada berita yang membuat anda atau keluarga, famili anda ada yang sedang menderita hebat hingga batas yang sangat mencemaskan semuanya.

Resep
Jika anda bermimpi menerima resep obat, bermakna akan tiba kebahagiaan dirumah tangga.

Rokok
Jika anda bermimpi merokok, bermakna akan mendapatkan sukses.

Rubuh
Jika anda bermimpi melihat pohon rubuh, bermakna kurang baik terutama kesehatan, dan akan menghambat
pekerjaan yang ada.


Rumah
Jika anda bermimpi membeli rumah, bermakna akan mendapat berkah Tuhan YME. Mimpi rumah tumbuh rumput, bertamsil rumah yang anda impikan akan menjadi kosong. Mimpi tanah yang ada dalam rumah meringsek atau
longsor, bermakna akan ada kesusahan. Mimpi melihat rumah terbakar bertamsil akan menderitaan penderitaan dalam tempo yang singkat, tapi kalau mimpinya menjelang pagi, bersirat akan datang kaya. Dan jika mimpi membuat rumah, bertanda akan nikah dan bagi yang sudah nikah akan berhasil segala cita-citanya. Mimpi rumahnya ditinggal pergi bermakna akan dibenci orang. Mimpi melihat rumahnya roboh (tertimpa pohon) bermakna akan mendapat kesulitan. Mimpi melihat rumahnya menjadi tinggi bermakna akan mendapat rezeki lagi. Mimpi rumah anda banyak sekali kotoran, bermakna akan mendapat uang. Mimpi rumah anda diatas gunung, bermakna akan mendapat kebahagiaan. Mimpi dinding rumah anda terbuka, bermakna akan ada perselisihan dan bisa mengakibatkan perceraian antara isteri/suami. Mimpi melihat rumah orang terbakar, bermakna akan berjumpa dengan orang yang sedang naik
darah. Mimpi melihat rumah tetangga terbakar bermakna akan dikhianati teman dekat. Mimpi rumah anda rusak sendiri bersirat anda akan mendapat kesusahan. Mimpi membeli rumah bermakna anda akan mendapat rahmat dari Tuhan. Mimpi membersihkan rumah, bermakna akan mendapat harta yang tak terduga. Mimpi rumah anda terang sekali, bermakna anda akan mendapat halangan.

Rusa
Jika anda bermimpi melihat rusa, bermakna anda sedang dikejar-kejar cinta, tetapi sayang anda sangat bersifat pemalu.

Ruwet
Jika anda bermimpi mengerjakan suatu pekerjaan dengan ruwet, bersirat bahwa seorang manusia hidup harus selalu bercita-cita, hal itu dapat tercapai disertai kemampuan tenaga dan dorongan juga semangat yang kuat agar anda dapat menikmatinya kelak.

Rokok
Jika anda bermimpi merokok, bermakna akan mendapatkan sukses.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar